FY-FY REGELEN

Har du et bilde av en hest er det unødvendig å legge til ordet hest for å kommunisere hest. Det blir som å skrive hesthest – en gammelt fyfy-regel for kommunikatører. På den annen side: Hesthest er et rart, selvrepeterende ord som er lett å huske. Det gjør det enklere å få kjennskap til Hesthest, noe som er et mål å ha i mente om man driver med markedsføring. Kjennskap rir alltid i tospann med kunnskap. Derfor må man også tenke på hvilke holdninger som skal læres og knyttes til kjennskapen. Som at Hesthest er en smidig liten idésmie som utformer markedsføringsstrategier, konsepter, foto, tekst, design og alt som er av kreative løsninger uten bruk av konsulenter, men med evidensbasert kunnskap fra verdens ledende universiteter og handelshøyskoler.

UTEN EN KONSULENT

Har man kreativiteten, evnene og kunnskapen på plass i en kommunikasjonsbedrift, og en klype erfaring å høste av i tillegg, kan det til og med være en fordel å være en liten, fleksibel aktør. Når det ikke er noen mellomledd å tale gjennom, forsvinner det for eksempel ikke så mye informasjon i samtalen mellom kunden og kreatørene. Eller så mange penger. Forskning viser også at antall ideer går ned, både i kvantitet og kvalitet, med antall hoder som i fellesskap skal finne på dem. Gode ideer er det viktigste produktet en kommunikasjonsbedrift leverer. Da er det heller ikke så dumt å være en smidig liten idésmie uten konsulenter eller andre fordyrende ledd mellom kunden og kreatørene. For mer informasjon om hva vi kan tilby og hvordan vi jobber, ring oss på 90 76 46 39 eller send oss en elektronisk post på andreas@hesthest.no

TROJANSKE HESTER

En trojansk hest kan fungere som et bilde på å smugle inn informasjon inn i bevisstheten til mottakeren. En virkningsfull oppskrift for å bryte ned mentale forsvarsverket og skape begeistring hos målgruppa.

En moderne kommunikasjonsbedrift trenger ikke være så stor for å kunne levere løsninger til mange plattformer. Digitale verktøy forenkler daglig administrasjon, gjør kommunikasjonskanaler tilgjengelige som aldri før og utformingen av det som skal passe inn i dem lettere å utføre. En trenger dog evnen til å produsere de gode ideene som skiller seg ut fra alle andres uttrykk. Den nødvendige sansen til å utforme og forfatte engasjerende uttrykk må være til stede, sammen med evnen til innlevelse i målgruppenes hoder. Dessuten bør en vite en del om prosessene som spiller inn i forbrukeratferd og hvordan vi foretar valg, slik at en kan lage en effektiv strategi å bygge ideene på.